EEA Grants 2009-2014

The Asylum Service is funded by the pre-defined project called "Assistance to the Asylun Service" within the framework of Programme 2 (Programme in tandem with donor countries) named "Development of potential in managing national asylum systems and migration" as part of the "Institutional Framework for Asylum and Migration" co-funded by the EEA Financial Mechanism 2009 - 14,

The Designated Authority for the aforementioned programme is the Managing Authority of European Development Programmes of the Interior Ministry

Budget: 7.575.090,00€

Το πρόγραμμα με τίτλο «Βοήθεια στην Υπηρεσία Ασύλου» με συνολικό προϋπολογισμό 7.575.090,00 €, στοχεύει στην υποστήριξη της λειτουργίας για ένα αποτελεσματικό και δίκαιο σύστημα παροχής Ασύλου.

Στόχος του συστήματος είναι να επιτρέψει τους αιτούντες Άσυλο να υποβάλουν αίτημα παροχής Ασύλου και η αίτησή τους να εξεταστεί δίκαια και αποτελεσματικά.

Until the end of the programme, on 30/04/2017, the Asylum Service has contracted Sub-Actions 1, 2, 3 4 and 5 (79% of the total budget). From the total amount of the contracted budget of the programme, approxim. 4.344.436,71 € have been absorbed.

The respective analysis per sub-action of the programme is as follows:

PROGRAMME SUB-ACTION ANALYSIS

Υποέργο 1: «Υποστήριξη των Διαδικασιών Ασύλου», Προϋπολογισμός: 4.006.272,32 €, Περίοδος: 10.10.2014-30.04.2017 Η Υποδράση 1 περιλαμβάνει την προσλήψεις προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ). Οι περίοδοι απασχόλησης είναι: 10.10.2014-09.04.2015 (16 άτομα), 10.07.2015-30.04.2016 (33 άτομα) και 01.05.2016-30.04.2017 (10 άτομα). Οι ειδικότητες του προσωπικού κυρίως περιλαμβάνουν χειριστές και προσωπικό καταγραφής που θα στελεχώσουν τις τα Γραφεία Ασύλου σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, έχει γίνει πρόβλεψη για διοικητικό προσωπικό, προσωπικό πληροφορικής και προσωπικό για τη διαχείριση του έργου για τη στήριξη των χειριστών και του προσωπικού καταγραφής.

Υποέργο 2: «Πρόβλεψη για υπηρεσίες διερμηνείας και μετάφρασης για την Υπηρεσία Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών», Προϋπολογισμός: 3.075.000,00€, Περίοδος: 18.09.2014-30.04.2017 Η κυρίως δραστηριότητα του έργου, υπό την Υποδράση 2, περιλαμβάνει την πρόβλεψη για παροχή διερμηνείας σε κοινές και σπάνιες γλώσσες και διαλέκτους για αιτούντες διεθνή προστασία των οποίων οι υποθέσεις θα εξεταστούν από τα Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών (πρωτοβάθμιος και δευτεροβάθμιος βαθμός εξέτασης). Οι λοιπές δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη μετάφραση εγγράφων κατόπιν αιτήματος της Υπηρεσίας Ασύλου, την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού και την πρόβλεψη για διερμηνεία μέσω τηλεδιάσκεψης (με χρήση τηλεφωνικών συσκευών IP).

Υποέργο 3: «Εκτύπωση και παραγωγή ενημερωτικού υλικού», Προϋπολογισμός: 82.894,00 €, Περίοδος: 01.10.2015-30.04.2017.

The Sub-Action foresees the development, printing and reproduction of 80.000 copies of information material, 30 metallic plates with the Asylum Service’s logo and name, and 12 metallic plates with the EEA logo. The metallic plates will be distributed and posted to both the Central Asylum Service HQ and the Regional Asylum Offices and Units.

Υποέργο 4: «Παροχή ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών», Προϋπολογισμός: 68.523,68€, Περίοδος: 10.07.2015-30.04.2017 Η Υποδράση 4 περιλαμβάνει την πρόσληψη ενός (1) ψυχολόγου και τριών (3) κοινωνικών λειτουργών με σκοπό να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στο προσωπικό της Υπηρεσίας Ασύλου (16 ατομικές συνεδρίες ανά μήνα) και κοινωνικές υπηρεσίες σε αιτούντες Άσυλο αντίστοιχα. Η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας είναι από 30.04.2016 έως τις 30.04.2017.

Υποέργο 5: «Ανάπτυξη των δυνατοτήτων και βελτίωση των τεχνικών υποδομών των διαδικασιών διερμηνείας», Προϋπολογισμός: 193.600,00€, Περίοδος: 2nd 2017-3nd 2017.

Sub-Action 5 includes:

a. Supply and installation of a timer system for the presence of interpreters.

b. The improvement of networks and upgrading of ICT systems in the facilities of the Asylum Service (Central Service and / or Regional Office).

c. The supply of access cards (smart card) in the 3rd country citizens' registration system (police on line).

d. The supply of special interview scheduling and recording software

Of the aforementioned, only the supply of access cards (smart card) to the 3rd Country Citizens' registration system (police on line) was implemented.

Sub-project 6: "Setup of an electronic library and enrichment of a physical library", Budget: 74,400.00 €, Period: 2nd 2017-2nd 2017.

Η Υποδράση 6 περιλαμβάνει την προμήθεια βιβλίων και τη Συνδρομή σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες κυρίως νομικές.

The Action was not implemented.

Sub-project 7: "Recording of interviews", Budget: 74,400.00 €, Period: 2nd 2017-2nd 2017.

Η Υποδράση 7 περιλαμβάνει την προμήθεια λογισμικού απομαγνητοφώνησης για τη διαδικασία των συνεντεύξεων.

The Action was not implemented.

  1. MoU EEA Financial Mechanism – Hellenic Republic 07-11-2011 (.pdf)
  2. ΚΥΑ 781 για το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου (.pdf)
  3. ΦΕΚ 947 15-4-2014 Programme Implementation Agreement (.pdf)
  4. ΦΕΚ 2462 16-09-2014 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)
  5. ΦΕΚ 2666 10-12-2015 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)
  6. ΦΕΚ 795 24-03-2016 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)

Participation of Implementing Agency executives in the bilateral relations action organized by the Directorate-General for Immigration of the Kingdom of Norway in Oslo from 26 to 30 March 2017 in the framework of the implementation of the GR06 Program of the XM EEA 2009-2014.

In the context of the participation of executives of the Implementing Agency, a study visit of seven (7) executives of the Asylum Service in Oslo took place during the period from 26-30 / 03/2017. The program followed was as follows:

1η μέρα: Συνέδριο με θέμα τις συνθήκες υποδοχής αιτούντων άσυλο στην Ευρώπη.

2η μέρα: Επίσκεψη στο ειδικό τμήμα μετανάστευσης της Αστυνομίας.

3η μέρα: Παρουσίαση διαδικασίας ασύλου για ασυνόδευτους ανηλίκους από υπαλλήλους του UDI.

H πραγματοποιθείσα συνάντηση προσέφερε στο Τμήμα Δουβλίνου της Υπηρεσίας Ασύλου μια σε βάθος πληροφόρηση της δομής και του τρόπου οργάνωσής της αντίστοιχης Νορβηγικής Μονάδας Δουβλίνου (UDI) αλλά και της διαδικασίας της καταγραφής και της αντίστοιχης Αρχής Προσφυγών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία το Τμήμα Δουβλίνου ήρθε σε επαφή με καλές πρακτικές η υιοθέτηση των οποίων θα βοηθήσει άμεσα την καλύτερη δόμηση της αντίστοιχης μονάδας της Υπηρεσίας Ασύλου.

Cooperation between the Asylum Service and the Norwegian Asylum Service (UDI) for the training and configuration of QlickSense software - a pilot application for the needs of the Dublin National Unit.

The aforementioned action included the supply of 5 licenses of the QlickSense program and the organization of two missions from Norway to Greece and vice versa. The purpose of these missions is to train Asylum Service representatives in model design and programming and configuration of the tool in order for the Office to be able to meet the needs of providing reliable data on the Dublin Regulation procedures.

Scroll to Top

Viber Community

 Viber Community for Issues of Migration and Asylum

The Ministry of Migration and asylum has created a Viber Community in order to provide accurate and timely information regarding issues of migration and asylum. Please click on the following link, or scan the QR code in order to connect: