Την σημασία της ανάκτησηςτου διοικητικού ελέγχου των δομών φιλοξενίας της ηπειρωτικής Ελλάδας από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, καθώς η διοίκηση ασκείτο, έως σήμερα, από διεθνείς οργανισμούς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, επεσήμανε ο Κ. Νότης Μηταράκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 και στους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο.
“Η ελληνική πολιτεία ανακτά τον έλεγχο των δομών στην ηπειρωτική Ελλάδα. Θα προχωρήσουμε στις επόμενες βδομάδες στην προκήρυξη και θέσεων συμβασιούχων ανά δομή ώστε να υπάρχει πλέον ένα μικρό επιτελείο σε κάθε δομή που θα μπορεί να έχει τον πλήρη διοικητικό και διαχειριστικό τους έλεγχο”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. “Οι ΜΚΟ από την αρχή της κρίσης έχουν διαχειριστεί το 82% των κονδυλίων που μας έδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, προχωράμε σε μία φάση που θα διαρκέσει η μετάβαση αρκετούς μήνες που πλέον η χώρα μας αναλαμβάνει την ευθύνη της διαχείρισης του μεταναστευτικού”, τόνισε ο κ. Μηταράκης.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την μείωση των μεταναστευτικών ροών, ο κ. Μηταράκης ανέφερε ότι “Το Μάιο μέχρι στιγμής έχουμε μία μείωση -σε σχέση με το 2019- κατά 91% των αφίξεων” και επεσήμανε ότι “Η δικιά μας προτεραιότητα είναι η φύλαξη των θαλασσίων και των χερσαίων συνόρων, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει μηδέν ροές, σημαίνει ουσιαστική μείωση των ροών”.
Όπως εξήγησε ο κ. Μηταράκης, “Είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν ροές, αλλά ο στόχος μας είναι να είναι ιδιαίτερα μειωμένες σε σχέση με το 2019. Και πλέον μαζί με τη διαδικασία επιτάχυνσης του ασύλου που ήδη λειτουργεί με την έξοδο από τις δομές όσων έχουν αναγνωριστεί ως πρόσφυγες, αυτό θα μας επιτρέψει μέσα στο 2020 να μειώσουμε τον αριθμό των δομών που υπάρχουν στην ηπειρωτική Ελλάδα και να αποσυμφορήσουμε τα νησιά. Ήδη οι διαμένοντες στα νησιά έχουν μειωθεί κατά 15% από την αρχή του έτους. Συνολικά 13.000 άτομα έχουν μεταφερθεί από 1th Ιανουαρίου από τα νησιά προς την ενδοχώρα. Άρα η αποσυμφόρηση που ήταν ένα αίτημα των νησιωτών πλέον είναι μία πραγματικότητα”.