Λειτουργία Service Point για την Υποστήριξη Ωφελούμενων από την Ουκρανία

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός αξιοποιώντας τη μακροχρόνια εμπειρία στην αντιμετώπιση και διαχείριση κρίσεων και εκτάκτων αναγκών, καθώς και στην υποστήριξη ευάλωτων ομάδων, αποκρίθηκε άμεσα στις ανάγκες των νεοαφιχθέντων  εκτοπισμένων Ουκρανών πολιτών δημιουργώντας “Service points στα Πολυδύναμα Κέντρα Προσφύγων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οι ωφελούμενοι από την Ουκρανία μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω της Τηλεφωνικής Γραμμής Υποστήριξης και Ενημέρωσης (Hotline) that pertain to ρωσικά, ελληνικά και αγγλικά.

Η Τηλεφωνική Γραμμή (Hotline) παρέχει:

  • Πληροφόρηση στον προσφυγικό πληθυσμό αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υπηρεσίες που προβλέπονται για τους ίδιους
  • Τηλε-διερμηνείες σε δημόσιους φορείς, υπηρεσίες και δομές υγείας
  • Πληροφόρηση για την πρόσβαση στις υπηρεσίες του Πολυδύναμου Κέντρου

Η Τηλεφωνική Γραμμή καλύπτει συνολικά τις εξής γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Ρωσικά, Αραβικά, Γαλλικά, Φαρσί/ Νταρί, Παστού, Τουρκικά, Ουρντού, Σουαχίλι, Kinyarwanda, Kirundi, Pular, Soussou, Malinke, Kissi.

The  Κοινωνική Υπηρεσία μέσω της ολιστικής προσέγγισης διασφαλίζει:

  • ‘Εγκυρη πληροφόρηση για τις επίσημες δομές που φιλοξενούν Ουκρανούς Πρόσφυγες
  • Υποστήριξη σε μέσα διαβίωσης (τρόφιμα, ρουχισμό, είδη υγιεινής και καθαριότητας) με παραπομπή στην Κεντρική Αποθήκη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
  • Προγραμματισμό  και παρακολούθηση (follow up) ιατρικών ραντεβού  ωφελούμενων που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας σε φορείς ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης
  • Υποστήριξη στη διαδικασία ένταξης παιδιών προσφύγων στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης
  • Ψυχοκοινωνική υποστήριξη, συμβουλευτική/ κατευθύνσεις

The Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής παρέχει πληροφορίες και συμβουλευτική σε ζητήματα και διαδικασίες ασύλου όπως:

  • Ανανεώσεις Δελτίων Αιτούντων Διεθνή Προστασία (ΔΑΔΠ), Αδειών Παραμονής (ΑΔΕΤ) και Ταξιδιωτικών Εγγράφων (TDV)
  • Κατάθεση εγγράφων και αιτήσεων στην πλατφόρμα e-Services της Υπηρεσίας Ασύλου
  • Προγραμματισμός ραντεβού με τα Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου
  • Παραπομπή σε άλλες Οργανώσεις για τις περιπτώσεις που χρειάζονται νομική εκπροσώπηση

Σε περιπτώσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις, εξυπηρετούνται αιτήματα οικογενειακής επανένωσης(Κανονισμός Δουβλίνου ΙΙΙ), εκτίμηση Βέλτιστου Συμφέροντος(ΒΙΑ) ανηλίκου σχετικά με τις διαδικασίες οικογενειακής επανένωσης (Κανονισμός Δουβλίνου ΙΙΙ) και προετοιμασία για τη συνέντευξη με την Υπηρεσία Ασύλου.

Επιπλέον, η Υπηρεσία εξυπηρετεί αιτήματα για συμπλήρωση εγγράφων και προγραμματισμό ραντεβού σε Δημόσιες Υπηρεσίες όπως ΕΦΚΑ, ΔΟΥ, ΚΕΠ, καθώς και διευκόλυνση σε ανανεώσεις δελτίων ανεργίας και AthenaCard, μετατροπή του ΠΑΥΥΠΑ σε ΑΜΚΑ, έκδοση ΑΦΜ κ.α.

Ταυτόχρονα, οι Ουκρανοί πρόσφυγες μπορούν να συμμετέχουν σε δομημένες (structured) δραστηριότητες ψυχοκοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που υλοποιούνται στο Κέντρο.

  • Συνεδρίες προετοιμασίας για εύρεση εργασίας (σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, συνοδευτικής επιστολής) και διασύνδεση με πιθανούς εργοδότες.
  • Ομάδα Γυναικών (περιλαμβάνει μαθήματα ραπτικής και πλεξίματος, κατασκευή κοσμήματος κ.α.)
  • Μαθήματα Ελληνικών και Αγγλικών για ενήλικες (επίπεδο αρχαρίων, μέσων και προχωρημένων)
  • Νηπιαγωγείο (για παιδιά 3 έως 5 ετών)
  • Μαθήματα Ελληνικών για παιδιά (6 έως 12 ετών)
  • Ομάδα Εφήβων (με σκοπό την ψυχοκοινωνική υποστήριξή τους)
  • Εργαστήριο Κατασκευής Κοσμήματος για εφήβους

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στην Athens,

  • Δευτέρα έως Παρασκευή, μεταξύ 08:30 – 20:00, τηλεφωνικά στους αριθμούς:
  • +30 210 5126300
  • +30 210 5140440
  • +30 6934724893 (κλήση μέσω WhatsApp ή Viber)

και μέσω email: mf@redcross.gr,

και στη Θεσσαλονίκη,

  • Δευτέρα έως Παρασκευή, μεταξύ 09:30 – 15:30, τηλεφωνικά στους αριθμούς:
  • +30 2310 270914
  • +30 2310 270496
  • +30 6955563471 (κλήση μέσω WhatsApp ή Viber)

και μέσω email: mfc-thes@redcross.gr

Επισυνάπτονται ενημερωτικά φυλλάδια στην Ελληνική, Αγγλική, Ρωσική και Ουκρανική γλώσσα.

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Powered By EmbedPress

Scroll to Top

Viber Community

 Viber Community for Issues of Migration and Asylum

The Ministry of Migration and asylum has created a Viber Community in order to provide accurate and timely information regarding issues of migration and asylum. Please click on the following link, or scan the QR code in order to connect: