EEA Grants 2009-2014

Η Υπηρεσία Ασύλου Χρηματοδοτείται από την προκαθορισμένη πράξη (pre-defined project) με τίτλο: «Βοήθεια στην Υπηρεσία Ασύλου» στο πλαίσιο της υλοποίησης του Προγράμματος 2 (Πρόγραμμα «από κοινού» με τις δότριες χώρες) με τίτλο: «Ανάπτυξη των δυνατοτήτων διαχείρισης των εθνικών συστημάτων ασύλου και της μετανάστευσης», της προγραμματικής ενότητας: «Θεσμικό Πλαίσιο στον Τομέα του Ασύλου και της Μετανάστευσης», η οποία συγχρηματοδοτείται από πόρους του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ ΕΟΧ) περιόδου 2009 – 2014 και του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Εντεταλμένη (Διαχειριστική Αρχή) για το ανωτέρω πρόγραμμα είναι η Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Αναπτυξιακών προγραμμάτων (ΥΔΕΑΠ) του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Προϋπολογισμός : 7.575.090,00€

Περιγραφή Πράξης

Το πρόγραμμα με τίτλο «Βοήθεια στην Υπηρεσία Ασύλου» με συνολικό προϋπολογισμό 7.575.090,00 €, στοχεύει στην υποστήριξη της λειτουργίας για ένα αποτελεσματικό και δίκαιο σύστημα παροχής Ασύλου.

Στόχος του συστήματος είναι να επιτρέψει τους αιτούντες Άσυλο να υποβάλουν αίτημα παροχής Ασύλου και η αίτησή τους να εξεταστεί δίκαια και αποτελεσματικά.

Μέχρι τη λήξη του προγράμματος στις 30/04/2017, η Υπηρεσία έχει προβεί στην συμβασιοποίηση των Υποέργων 1, 2, 3, 4 και 5 αξίας 7.252.690 (95,74% του συνόλου του προϋπολογισμού). Από το σύνολο του συμβασιοποιημένου προϋπολογισμού του Προγράμματος απορροφήθηκε το ποσό των 4.344.436,71 €.

Η αντίστοιχη ανάλυση ανά Υποέργο του Προγράμματος είναι η ακόλουθη:

ΑΝΑΛΥΣΗ ΥΠΟΕΡΓΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Υποέργο 1: «Υποστήριξη των Διαδικασιών Ασύλου», Προϋπολογισμός: 4.006.272,32 €, Περίοδος: 10.10.2014-30.04.2017 Η Υποδράση 1 περιλαμβάνει την προσλήψεις προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ). Οι περίοδοι απασχόλησης είναι: 10.10.2014-09.04.2015 (16 άτομα), 10.07.2015-30.04.2016 (33 άτομα) και 01.05.2016-30.04.2017 (10 άτομα). Οι ειδικότητες του προσωπικού κυρίως περιλαμβάνουν χειριστές και προσωπικό καταγραφής που θα στελεχώσουν τις τα Γραφεία Ασύλου σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, έχει γίνει πρόβλεψη για διοικητικό προσωπικό, προσωπικό πληροφορικής και προσωπικό για τη διαχείριση του έργου για τη στήριξη των χειριστών και του προσωπικού καταγραφής.

Υποέργο 2: «Πρόβλεψη για υπηρεσίες διερμηνείας και μετάφρασης για την Υπηρεσία Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών», Προϋπολογισμός: 3.075.000,00€, Περίοδος: 18.09.2014-30.04.2017 Η κυρίως δραστηριότητα του έργου, υπό την Υποδράση 2, περιλαμβάνει την πρόβλεψη για παροχή διερμηνείας σε κοινές και σπάνιες γλώσσες και διαλέκτους για αιτούντες διεθνή προστασία των οποίων οι υποθέσεις θα εξεταστούν από τα Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών (πρωτοβάθμιος και δευτεροβάθμιος βαθμός εξέτασης). Οι λοιπές δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη μετάφραση εγγράφων κατόπιν αιτήματος της Υπηρεσίας Ασύλου, την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού και την πρόβλεψη για διερμηνεία μέσω τηλεδιάσκεψης (με χρήση τηλεφωνικών συσκευών IP).

Υποέργο 3: «Εκτύπωση και παραγωγή ενημερωτικού υλικού», Προϋπολογισμός: 82.894,00 €, Περίοδος: 01.10.2015-30.04.2017.

Η Υποδράση 3 προβλέπει την παραγωγή, εκτύπωση και αναπαραγωγή 80.000 αντιγράφων ενημερωτικού υλικού, 30 μεταλλικών πινακίδων με το όνομα και το λογότυπο της Υπηρεσίας Ασύλου και 12 μεταλλικών πινακίδων με το λογότυπο του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Οι μεταλλικές πινακίδες τοποθετήθηκαν τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία Ασύλου, όσο και στα Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου.

Υποέργο 4: «Παροχή ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών», Προϋπολογισμός: 68.523,68€, Περίοδος: 10.07.2015-30.04.2017 Η Υποδράση 4 περιλαμβάνει την πρόσληψη ενός (1) ψυχολόγου και τριών (3) κοινωνικών λειτουργών με σκοπό να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στο προσωπικό της Υπηρεσίας Ασύλου (16 ατομικές συνεδρίες ανά μήνα) και κοινωνικές υπηρεσίες σε αιτούντες Άσυλο αντίστοιχα. Η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας είναι από 30.04.2016 έως τις 30.04.2017.

Υποέργο 5: «Ανάπτυξη των δυνατοτήτων και βελτίωση των τεχνικών υποδομών των διαδικασιών διερμηνείας», Προϋπολογισμός: 193.600,00€, Περίοδος: 2ος 2017-3ος 2017.

Η Υποδράση 5 περιλαμβάνει:

α. Την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ωρομέτρησης παρουσίας διερμηνέων.

β. Τη βελτίωση δικτύων και αναβάθμιση συστημάτων ΤΠΣ στις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Ασύλου (Κεντρική Υπηρεσία ή / και ΠΓΑ).

γ. Την προμήθεια καρτών πρόσβασης (smart card) στο σύστημα καταγραφής αλλοδαπών (police on line).

δ. Την προμήθεια ειδικού λογισμικού προγραμματισμού συνεντεύξεων και καταγραφών

Από τα παραπάνω υλοποιήθηκε μόνο η προμήθεια καρτών πρόσβασης (smart card) στο σύστημα καταγραφής αλλοδαπών (police on line).

Υποέργο 6: «Δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης και εμπλουτισμός φυσικής βιβλιοθήκης», Προϋπολογισμός: 74.400,00 €, Περίοδος: 2ος 2017-2ος 2017.

Η Υποδράση 6 περιλαμβάνει την προμήθεια βιβλίων και τη Συνδρομή σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες κυρίως νομικές.

Η Δράση δεν υλοποιήθηκε.

Υποέργο 7: «Απομαγνητοφώνηση συνεντεύξεων», Προϋπολογισμός: 74.400,00 €, Περίοδος: 2ος 2017-2ος 2017.

Η Υποδράση 7 περιλαμβάνει την προμήθεια λογισμικού απομαγνητοφώνησης για τη διαδικασία των συνεντεύξεων.

Η Δράση δεν υλοποιήθηκε.

Θεσμικό Πλαίσιο
  1. MoU EEA Financial Mechanism – Hellenic Republic 07-11-2011 (.pdf)
  2. ΚΥΑ 781 για το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου (.pdf)
  3. ΦΕΚ 947 15-4-2014 Programme Implementation Agreement (.pdf)
  4. ΦΕΚ 2462 16-09-2014 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)
  5. ΦΕΚ 2666 10-12-2015 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)
  6. ΦΕΚ 795 24-03-2016 CHANGES in Programme Implementation Agreement (.pdf)
Bilateral Actions

Συμμετοχή στελεχών του Φορέα Υλοποίησης στη δράση διμερών σχέσεων που διοργανώνει η Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης του Βασιλείου της Νορβηγίας στο Όσλο από την 26η έως την 30η Μαρτίου 2017 στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος GR06 του XM ΕΟΧ 2009-2014.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής στελεχών του Φορέα Υλοποίησης, πραγματοποιήθηκε study visit επτά (7) στελεχών της Υπηρεσίας Ασύλου στο Όσλο το χρονικό διάστημα από 26-30/03/2017. Το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε ήταν το εξής:

1η μέρα: Συνέδριο με θέμα τις συνθήκες υποδοχής αιτούντων άσυλο στην Ευρώπη.

2η μέρα: Επίσκεψη στο ειδικό τμήμα μετανάστευσης της Αστυνομίας.

3η μέρα: Παρουσίαση διαδικασίας ασύλου για ασυνόδευτους ανηλίκους από υπαλλήλους του UDI.

H πραγματοποιθείσα συνάντηση προσέφερε στο Τμήμα Δουβλίνου της Υπηρεσίας Ασύλου μια σε βάθος πληροφόρηση της δομής και του τρόπου οργάνωσής της αντίστοιχης Νορβηγικής Μονάδας Δουβλίνου (UDI) αλλά και της διαδικασίας της καταγραφής και της αντίστοιχης Αρχής Προσφυγών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία το Τμήμα Δουβλίνου ήρθε σε επαφή με καλές πρακτικές η υιοθέτηση των οποίων θα βοηθήσει άμεσα την καλύτερη δόμηση της αντίστοιχης μονάδας της Υπηρεσίας Ασύλου.

Συνεργασία της Υπηρεσίας Ασύλου και της Υπηρεσίας Ασύλου της Νορβηγίας (UDI) για την εκπαίδευση και παραμετροποίηση λογισμικού QlickSense – πιλοτική εφαρμογή για τις ανάγκες της Εθνικής Μονάδας Δουβλίνου.

Η ανωτέρω δράση περιλάμβανε την προμήθεια 5 αδειών χρήσης του προγράμματος QlickSense και τη διοργάνωση δυο αποστολών από Νορβηγία προς Ελλάδα και αντίστροφα. Σκοπός των αποστολών αυτών, η εκπαίδευση εκπροσώπων της Υπηρεσίας Ασύλου στο σχεδιασμό μοντέλου και τον προγραμματισμό και παραμετροποίηση του εργαλείου προκειμένου να είναι σε θέση η Υπηρεσία να ανταποκριθεί στις ανάγκες παροχής αξιόπιστων δεδομένων γη τις τις διαδικασίες του Κανονισμού Δουβλίνου.

Scroll to Top
viber link icon

Viber Community

Κοινότητα Viber για θέματα μετανάστευσης και ασύλου

To Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου έχει δημιουργήσει μια κοινότητα στο Viber προκειμένου να παράσχει ακριβείς και επίκαιρες πληροφορίες σχετικά με θέματα μετανάστευσης και ασύλου. Παρακαλώ πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο ή σκανάρετε το QR code προκειμένου να συνδεθείτε: https://bit.ly/MigrationViber